29 January 2013

masalah yang menjadi satu masalah

bila satu aspek kehidupan dicabar dengan pelbagai musibah...ia menjadi semacam satu wabak dimana manusia beria benar mahu mengetahui apa yang berlaku ,mengapa ia terjadi,bagaimana perkara itu menular...bermacam telahan dibuat,bermacam andaian dicurahkan...

yang mengetahui antara aku dan Dia

cerita ini tiada yang menarik pun, lebih menarik lagi jika kau menonton siaran sinetron sampil menghirup secangkir kopi panas dan biskut lemak...cerita ini bukan sandiwara,di mana kau terlalu menginginkan satu kesudahan yang tragik,melankolik ataupun magis , tapi ini perjalanan hidup aku,yang aku sendiri tak minta tertulisnya sebegini rupa...

aku cuma berkehendakkan sebutir titik noktah di penghujungnya... rimas dan lemas aku terperosok dalam hamburan kata-kata yang melayang menusuk halwa telinga aku, adakah aku sebagai satu bahan sindiran? aku rasa aku wajar berekpresi dalam diam, di mana aku membuat sesuatu atas kehendak aku sendiri,bukan dikawal anasir yang menerajang aku ke sana-kemari mengikut kehendak mereka...

bila disingkap tabir lalu, di mana zaman aku masih mentah, bersama rakan aku melayar hidup tanpa sebarang masalah, ya...tanpa sebarang masalah,kerana kami yang menjadikan sesuatu perkara itu sebagai masalah, namun kami puas,kerana kami melakukan apa yang kami mahu mengikut kehendak hati...mengikut intuisi...

ah! persetankan itu semua,itu sudah 10 tahun berlalu... zaman itu mana mungkin berulang kembali...rakan ku itu pun sudah berada entah di mana...aku sudah menginjak usia,memikirkan masa depan itu lagi penting daripada berfoya-foya tak tentu hala. 

hidup ini satu perjalanan yang jauh sungguh

wei mantoi,contact aku balik, tahun ni reunion sekolah weh!


inner turbulence
-alfiesyahril-

No comments:

Post a Comment