25 January 2013

sedang aku melaksanakan tugas...

Dalam aku sedang menyiapkan tugasan hakiki yang tersangatlah rutin,aku buka la youtube untuk mencari sekeping dua halwa telinga,sebb keadaan yg sgt tense ni,kadang-kadang boleh membangkitkan emosi luar kawalan yang boleh menyebabkan seseorang mungkin akan menjadi mangsa keadaan.......setelah puas aku mendengar lagu sharifah aini,fairuz hussein dan endang s taurina (hyper old skool aku ni,haha!), ade la satu post lagu,pelik nama band,mcm tak pernah dgr.... berbekalkan intuisi ingin tahu yang menjangkaui norma masyarakat sejagat,aku gagahkan diri untuk klik, kemudian..... " lah! lagu ni rupenye"

aku tahu, ramai kau orang tak tahu lagu ni,tapi biase dengar kat radio,tapi tak tahu pebende nama lagu ni... so aku post kat sini,

kau suke,kau dengar
kau tak suke,kau bakar


...peduli ape aku

wheels - dalam kenangan (1984)
klik SINI untuk dgr lagu


Bila terkenang masa lalu rasa terharu 
Segalanya masih kekal dalam kenangan 
Tiba di persimpangan jalan berpisah jauh 
Sekian lama di rantau bersendirian

Tiada lagi seruling senja mendayu 
Tiada lagi ketawa riang bersama 
Bila sepi mengusik hati 
Semuanya kini dalam kenangan

Aku kirimkan restu pada ayah dan bonda 
Budi dan jasamu tetap dalam kenangan 
Teman seiring jalan kini jauh dariku 
Kemesraan kita tetap dalam kenangan

Tiada lagi suara ombak di pantai 
Tiada lagi bayu teberau membelai 
Di saat sepi begini 
Semuanya kini dalam kenangan

Bila masanya tiba nanti aku kembali 
Pasti ada yang berubah dan tiada lagi 
Dan bila kutinggalkan lagi kampung halaman 
Segalanya abadi dalam kenangan


....................................................

thanks for listening,

p/s : lagu ni pasal kampung,aku ingat aku dah lame tak jenguk mak ayah aku....

bile la aku dpt balik lipis ni


syahdu pohon merindu
-alfersyahril-

No comments:

Post a Comment