20 May 2010

everybody is changing...

setiap detik dan waktu,berlaku peningkatan usia pada setiap individu, sedar atau tak,setiap orang akan mengalami perubahan itu,sama ada secara drastik atau secara halus... aku pun tak terkecuali,namun aku masih belum sedar akan apa yang terjadi sehingga beberapa peristiwa menjelma dalam setiap anekdot hidup aku tu sendiri, kawan2 aku ramai yang mula mendirikan rumah tangga, dan sesetengahnya ada yang sudah menimang anak... ada yang sudah bekerjaya hebat,dan tak kurang juga yang mendapat pekerjaan di sektor awam mahupun swasta, ada juga yang sudah melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi...dan ada juga seperti aku,masih mencari arah tuju,hala dan langkah dalam meneruskan kehidupan ini...

masa itu benar2 mencemburui kita, rasa masih belum puas lagi mengecap zaman riang kanak2,kita dah menjengah ke alam yang meningkat lebih matang,walaupun diri sendiri ini masih belum menunjukkan tanda2 ingin berubah dalam konteks pemikiran dan perilaku...hahaha! post aku ni lebih kurang mcm post rasist la pulak,hehehe! sori la rasist,aku terpikir pasal benda ni,sebab aku tgk major @ jepon,yang skali praktikal dgn kita dulu dah ada anak dah pun, terasa macam aku ni jauh sangat ketinggalan dalam perlumbaan mengecap kejayaan dalam hidup, bukan bererti kita mesti cepat mendapat kerja,kawin itu sudah dikira berjaya, tapi maksud aku, apabila kita mencapai apa yang aku sebut tadi,dan berjaya menguruskannya dengan efisyen,itu yang dikatakan berjaya... nampaknya, aku still ketinggalan lagi

nak hidup tak senang brader, heh!



hidup bagaikan pentas opera
-alfiesyahril-

4 comments:

  1. faiz tu dh ade anak? bia betoi...

    ReplyDelete
  2. dia kerja di jpsm..

    ReplyDelete
  3. major @ jepon tuh dah ade anak? (ulang soalan di atas).. haha.. baguslah utk dia....

    dulu aku rasa dia mcm mereng je bab pengurusan diri.. mane taknye, tgk la dia dtg keje kol bape.. ape dia bt.. etc.. tp jd org gak skg.. haha.. aku lak yang terase diri ini mereng sekarang.. haha..

    tu la kot yg buat omputih kate, don't judge a book by its cover.. :D

    nway, semoga kite berjaye ye encik alfie! ^^

    ReplyDelete
  4. aku pon rase camtu gak...ko skg ni dh makin pelik r racist..hahaha

    ReplyDelete