27 May 2015

tarekat

tertanya-tanya jugak dibenak aku ni:
kadang kadang terkeliru
kadang kadang aku mahu mencari jawapan
last sekali aku buat tak tahu

simpang dalam pembelajaran agama sudah tak semudah belajar pendidikan islam di sekolah
bayak sangat haluan,ditambah penyebaran secara berleluasa fahaman-fahaman ortodoks selari sekular di laman sosial
yang mana yang haq,yang mana yang batil sendiri pun aku tak tau
semua mempunyai pegangan yang sangat kukuh,yang akan melatah tatkala dicuit sedikit,pabila disentuh apa yang dipercayai

aku nak bercakap hal agama ni aku memang tak pandai, tapi pasal isu cium tapak kaki?????

ok,cukup setakat tu,apabila kita ni bukan alim pasal sesuatu isu,jangan memandai nak bercerita,karang timbul pulak tarekat baru karang

p/s : orang lebih mempercayai fitnah daripada kebenaran dasawarsa ni

alfiesyahril
-

4 comments:

  1. hi fer,,,kembali menulis? #kipidap bro

    ReplyDelete
    Replies
    1. a ah den, dunia sekarang semakin pemalas, aku perlu bangkit kembali

      Delete
  2. Kekadang kan,
    sekadar pakai logik je pun dah boleh fikir mana baik mana buruk.
    Cium kaki?
    Perempuan golek punggung sambil berzikir?
    Adakah kita manusia begitu malas nak cari ilmu sampai terima bulat2 semua yang, pada aku, TAK LOGIK?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes, semua nak ambil mudah,semua mempercayai auta di fb daripada mencari sendiri sumber2 bertulis dan bertanya dengan org yang alim berkenaan ilmunya

      -alfer-

      Delete