15 June 2015

kesetiaan kepada raja dan negara

rukun negara yang kedua...

bukan setakat untuk dibaca, tapi untuk kau faham sekali

setia kepada raja dan negara,
berbaur politik? tidak sama sekali
ia lebih menjurus kepada tahap patriotisme kita

aku nak komen lebih, tapi disebabkan aku seorang petugas negara.aku tak dapat menjalankan proses demokrasi tu secara telus,atau demokrasi itu sendiri adalah tidak telus...terbelenggu dengan erti kata lebih tepat

aku rasa kau orang faham, aku rasa aku tak perlu suap sepenuhnya, kau orang bisa menerobos intipati yang aku nak sampaikan

sekian

p/s : apa ada pada demokrasi, sistem paling adil? bullshit...semua sistem samada republik,komunisme dan segalanya adalah agenda barat,tiada apa yang lebih baik seperti sistem khalifah yang menurut nas-nas yang dianjurkan dan diceritakan dalam Al-Quran.

ingat brader2, we are the product of the system that failed, think,think,think



No comments:

Post a Comment