17 February 2012

bila aku terjatuh lagi

dalam menelusuri dasawarsa ni, banyak perkara yang datang bertimpa,dan kadang2,perkara yang datang tu bukan sesuatu yang aku pinta.....kadang2,perkara yang baik datang,namun kebanyakannya permasalahan yang membelenggu,membuat aku terperosok dalam lubang gelap imaginasi aku sendiri...dan aku seperti lebih selesa di situ. aku cuba juga menjengah keluar,namun seperti aku tak punya keberanian,seperti aku membiarkan masalah itu mengelilingi dan menghantui aku tanpa aku bangkit dan menerjah keluar dari lohong gelap itu,dan menghadapi masalah itu seperti seorang AKU....tapi aku bukan seperti aku lagi....mengapa? kerana aku dimanjakan dengan kesenangan,dimanjakan dengan mabuk dunia menjadikan aku tak segagah dahulu menghadapi cabaran yang datang bertalu-talu.....

aku kadang2 tewas,dan seperti aku rela ditewaskan....entahlah...aku pun kurang mengerti apa dan dimana aku,kenapa AKU untuk APA aku seperti AKU yang kini....

rasanya aku terjatuh teruk kali ini...untuk bangkit semula tu....wallahualam

sporadic nuclear blasphemy
-alfiesyahril-

2 comments:

  1. tak de jatuh yang tak boleh bangun balik alfer..

    ReplyDelete
  2. bile jatuh tersungkur hebat,nak bangun tu mcm payah sikit la syura

    ReplyDelete