17 November 2011

jiwa itu..

padamkan lampu tidur...bait irama kugiran wings beredar menusuk ke dalam pancaindera aku....sambil aku melayan jari aku menulis,walaupun kekangan masa yang terhad,jari ini masih mampu mentafsir apa yang tersirat di minda aku... aku masih berfikir...seakan tiada pengakhiran dalam pencarian yang tak terzahir lagi bagi jiwa aku... jiwa aku masih mencari,masih meronta,minta dilepaskan dari apa yang membelenggu...yang aku sendiri tidak pasti..

jari masih menitip laju,aku biarkan jari ini menterjemah apa yang bermain di fikiran,aku biarkan kewarasan aku ditepi,supaya apa yang terbit dari hati terluah...supaya apa yang terbuku dapat dileraikan,apa yang tersirat dapat disuratkan... kenapa aku masih terasa seperti suatu itu bukan seperti yang aku kehendaki, kenapa aku tidak merasa apa yang perlu itu adalah sesuatu yang mesti,kenapa sesuatu itu bukan yang pasti tetapi sesuatu itu adalah satu lagi mimpi.... kenapa dan mengapa,apa....dimana?

diam.... bila bicara tidak terucap,bila lihat tidak dihijabkan,bila tinggi tidak tergapai...terperosok aku di ruangan sempit,luas di hadapan tidak dapat kutelus,namun sempit ruang kekosongan ini memenuhi setiap isi dan keserabutan yang noktahnya masih belum tertulis...

apabila aku telah tersesat jauh,aku mulai lalai...mungkin tempat untuk aku berpegang masih tiada , atau aku tidak berusaha untuk mencapai tempat berpegang itu, atau aku cuba untuk tidak melihat tempat berpegang itu....

aku bukan aku yang dulu....aku dah tak kenal siapa diri aku sendiri

No comments:

Post a Comment