21 October 2010

gelisah....

aku nyalakan sebatang rokok marlboro yang aku baru beli daripada sahabatku, yang mana tertera ianya rokok seludup, namun persetankan itu semua.... asap ku sedut dalam2 ke dalam rongga pernafasanku...kemudian ku hembus laju2 , memenuhi ruang sekeliling, dan sesekali terdengar batuk kecil rakan di sebelah katilku yang menghidap lelah.... lantas ,ku  henyak kepala ku ke atas bantal, dan minda aku menerawang kembali ke ruang kosong yang setulusnya kosong....

aku sedut kembali asap yang berperisa nikotin, ke seluruh urat sarafku, tanpa memikirkan akibat daripada perbuatanku...kemudian aku terpandang ke dinding,terlihat wajah yang tertera di poster,wajah penyokong selangor dan penyokong singapura di atas 'bunting' yang sempat ku ambil di stadium tempoh hari....  asap ku hembus kembali dari ronggaku...

gelisah... aku memikirkan apa yang tidak lengkap, apa yang hilang....api membakar sehingga ke puntung...ku buang sisa-sisaa tembakau ke dalam asbak yang tersedia di tepiku...ah! aku terpandang ke sehelai kain yang tersidai elok di sebelahku...ku capai,dan timbul bibit2 senyuman di wajahku....akhirnya aku telah menemui punca kegelisahanku.....

...aku belum mandi lagi rupanya....aku capai kain bernama tuala itu, dan bergegas ke bilik air....


hahahaha!

1 comment: