12 May 2010

hari minggu yang menggamit suatu memori

saban tahun,aku sentiasa akan mengingati hari tersebut,tiap kali jatuh tarikh tersebut setiap tahun,aku antara yang gembira untuk meraikannya....tapi untuk tahun ini,aku antara yang terasa kesuraman pabila tarikh itu tiba,buat pertama kalinya....aku terasa kesedihan pabila tarikh itu menjelma....dan pada tarikh tersebut juga,pada tahun ini , kawan sekolah aku selamat menginjak ke alam perkahwinan...aku gembira melihat rakan2 aku kembali,namun jauh di sudut hati,kesedihan dan keperitan yang terasa itu amat menusuk ke dalam jiwa aku yang gelap ini...

kenapa perpisahan itu terjadi,sedangkan bukan itu yang dipinta bukan?

nampaknya aku masih belum kuat untuk melangkah lagi, aku masih perlukan pertolongan,tangan yang menggapai ini hampir dipaut,namun masih belum kemas lagi pautannya,dan masih jauh lagi untuk aku mendaki ke atas sana...

kenangan itu sentiasa menyentuh jiwa kan?

8 mei 2005
-alfiesyahril-

4 comments:

  1. pautan tak kemas... sebab hati kau belum sedia tuk menerimanya..

    ..kenangan menusuk jiwa..

    ReplyDelete
  2. setuju bagas. kenangan itu selalu menusuk jiwa. biarpun dpt terima kenyataan itu, tapi hati masih degil. pelik..hoh merepek!

    abaikan~

    ReplyDelete
  3. coleslaw dan kentang lecek disumbat dlm roti kfc. sayu bile mengenangkannya semula.

    Mengapa semua ini terjadi..

    ReplyDelete
  4. semua tu tersimpan sebagai satu kenangan... sebab dan akibat sesuatu tu terjadi dah tertulis,cuma kita tak tau mana punca,dan mana hikmahnya...

    semua ini terjadi atas nama takdir

    ReplyDelete