09 August 2009

Semesta menggamitku pulang....

assalamualaikum...pergh! rasenye dah lame aku meninggalkan skolah aku yang mengajar aku segalenye,hahaha! agak2 dah dekat 6 tahun jugak aku dah tinggalkan form 5,n semua tu aku sentiasa sematkan dalam hati aku sebagai satu kenangan yang takkan aku lupakan, time kat sekolah yang banyak mengajar aku mengenal dunia,hehehe! sampai aku kene buang lagi,tapi takpe la beb,tu sume pengajaran yang aku amik sebagai ikhtibar dalam hidup aku,sebagai satu pedoman agar setiap ape jua kelalaian yang pernah aku buat tu takkan aku ulangi lagi
sekarang ni ramai betol member2 skolah yang dah bekerjaya n tak kurang jugak yang belajar di seberang laut,n aku yang result spm cukup2 mkn ni stay la kat malaysiana ni di universiti tempatan,n aku tak menyesal sikit pun,sebab jalan tu yang aku pilih kan? kalau aku nak g seberang laut,dah tentu dulu aku dah blajar rajin2,takdelah buat masalah disiplin kat skolah dgn cinta monyet yang bergayut kat dahan yang rapuh,kejap je bertahan,tak lame mane pun,hahaha!
bile cite pasal masalah disiplin ni,hari tu aku pegi amik data untuk final year thesis aku,aku punye site projek pun tak jauh,kat lipis je,so time nak balik tu,aku dgn staf2 fakulti ni singgah la gerai mkn,smbil menghilangkan haus tekak,kat bukit betong....n time tu la aku terserempak dengan ustz roslan,sure kau orang kenal punye ustz roslan ni,bagi yang liat bangun subuh,memang dah merase penangan die punyelah,hehehe! dulu dalam serious talk ,black ade sebut pasal die sakit,n time aku jumpe die hari tu,die yang panggil aku,aku ingat nak nyorok dah,tapi kantoi la pulak beb,so aku tanye la die punye kesehatan,n skarang katenye,die dah semakin ok dah,alhamdulillah....mintak maap la ustz,dulu aku ni nakal sangat kat skolah...
aku pun terpk jgk, mcm mane la keadaan zackon dgn poled ye?lame betol tak dengar cerite dia orang tu,hmmm....sesekali terkenang zaman skolah ni syahdu jugak di sanubari...sambil isap marlboro dgn minum teh o suam,baring mendongak ke langit......damn! semesta sentiasa menggamitku pulang....

remember yesterday
-ALFER-

19 comments:

  1. hahha...aku pon bru jumpe roslam...hahahahahahahahhahahaha
    aku jmper kt pertonas lipis...mse tuh on da way nk blik klate...letih beb naik mtr solo rider....rest jap kt blkg petronas....time tgh isap2 okok...aku nmpk mcm die bru kuar dr surau kt blkg tuh....x kn x nk tegor...huhu..p laa aku nie tegor....tnye2 dia duk ngjar kt sekolah kuala lanar skrg...dia dik pdg tengku...ajak2 ayam aku g umah die...hahahha...kalu die ajak btl2 x perginyer aku...hehehehe

    au luper arr...saper yg ajar rugby dlu??yg rmbut petak2??aku jmper die kt jengka ari tuh mser aku tgh berfoya2 dgn awek2...hehehe

    ReplyDelete
  2. 1 lg...time nk g kl...msti lalu punyer dpn skula...rindu beb...duk jenguk2 jgk laa aku kot nmpk saper2 kenal...kalo naik bas teleng leher aku duk tgk skola...kalo ngan kete abis slow laa bwk...huhu..byk jgk perubahan aku tgk...best ker skrg skula???

    ReplyDelete
  3. haha!yg ajar ragbi tu zackoff la,yg korang kutuk2 tu,(hehe!mcm la aku tak temasuk kn?)hari tu die ade dtg upm,time aku diploma dlu,die jenguk adik die,terserempak kat food court kt dlm upm t...hehe!dalam skolah tak tau la aku mcm mane,tp kan muqle,memang la,aku ni tiap2 kali nak blik upm mesti lalu kt dpn skolah,mane tak rindu beb,dlu time diploma ade jgk aku masuk,sorang la cikgu yang still ingat name penuh aku sampai skarang,cikgu latifah yg ajar kh tu....pergh,syahdu betol dapat lepak skolah mcm dulu balik kan?

    ReplyDelete
  4. ala...bkn zackoff laa alfer...sorg lg....rmbut petak2...

    ReplyDelete
  5. aku teringin nak jumpe ust roslan..nk mintak maap..aku ade wat salah besa ngn die..hehe

    ReplyDelete
  6. dah tu,zackoff la rambut petak2.zackon kan rambut belah pantat,takkan amir ya kot,ataupun ferd? hahaha!...wei motek,aku rase kalo ko jmpe ustz roslan pun,die gerenti dah lupekan tu sume la,aku dulu pun lagi la banyak buat salah kt skolah dlu,siap sumpah junjung quran lagi dgn ajai pasal taknak ngaku isap rokok kat aspura,hehehe! tu dlu motek ,yang lepas kite biarkan je,aku byk kali terserempak dgn die kt lipis,aku le yg byk nk lari,tapi die aje yang nampak aku,terus panggil aku,hahaha! takdehal la tu sume,let the past remain as our own memory...

    p/s ; kalo ko g lipis,ko singgah la rumah aku,hehehe!tapi time semester break je la aku ade,hahaha!

    ReplyDelete
  7. ok2..beres2 tp tu la papehal kene mntk maap dulu ah..hehe

    ReplyDelete
  8. alah,ustz roslan konpem tak amik hati,dlu kite mude remaja,darah masih panas membara lagi,haha!

    ReplyDelete
  9. hahhaa.....aku slber jer borak ngn die ari tuh hembus asap okok depan die...heeee
    eh...yg pendek2 tuh...rmbut petak2...aku luper arr...hehehehe

    ReplyDelete
  10. hatta la kan? memang la die kn ngajar kt jengka

    ReplyDelete
  11. hatta kot...ker saper...dia ngajar KH dlu aku ingat...hehehe ko ct mid sem ble??ak lme da x jmper ko...aku blik ryer jer...11 kot blik...x pon 12/8 nie....

    ReplyDelete
  12. ala,ko sampai lipis ko roger la aku,kalo aku ade,aku g la jumpe ko

    ReplyDelete
  13. asyik nk jmper jer...x nk ajak dtg umah ker??

    ReplyDelete
  14. datang la,ko tu yang taknak datang rumah aku,hahaha! wei,datang lepak upm la,kite makanlunch kfc bulan2 pose nih,hahaha!

    ReplyDelete
  15. lawak la korang ni. tapi sweet.

    ReplyDelete
  16. aku umah ko x tau kt ner...hahaha taman umah ko pon aku kompius...hehehe weh..mcm x jd g upm...hehehe

    ReplyDelete
  17. wei dtg la,mat ju ckp dah dgn aku,susah nak hantar brg moto ko tu,susah nk bwk

    ReplyDelete
  18. brg da smpi bro...hehe
    ct sem bla???nk lepak lipih jap

    ReplyDelete
  19. aku lmbt lg la cuti,aku nak kene siapkan final year thesis,nampaknye tak dpt la nk melepak same ,aisehmen....

    ReplyDelete