14 January 2013

perasaan itu


Aku rase perlu ada satu penjelasan daripada aku sendiri,atas segala kemusykilan yang mungkin bermain di kalangan kamu semua….
Aku bermain dengan perasaan unpama perasaan itu satu entiti yang tiada makna,aku sentiasa memandang enteng sesuatu perkara,dan terkadang aku penuhi segenap isi pemikiran aku dengan sesuatu yang penuh kekosongan…. Aku rasa diri aku sendiri bukan menjadi diri aku, aku mencari sesuatu yang sudah terbentang di depan mata,dan apabila aku sedar akan kewujudan tersebut,aku sudah tidak mampu hendak berbuat apa-apa pun dek kerana aku ini alpa orangnya… aku sentiasa mencari,dan mencari ,walhal segalanya sudah memadai ….
bila dibabitkan perihal satu perasaan itu umpama satu perkara yang sungguh abstrak…aku cuba gapai apa yang sudah bergolek di depan mata, aku masih meraba apa yang sudah berada di genggaman, aku masih melaung apa yang sudah tersemat di jiwa, aku masih tercari –cari satu enigma mungkin,satu penyelesaian pasti? Aku rungkaikan jua segala yang bersarang di akalku…kerana akalku tidak berupaya untuk berucap sepatah kata pun.aku memang bodoh kerana menyesal dalam kehidupan...
Aku berbelah bagi untuk setiap perasaan aku,aku tidak kenal apa itu yang batil,apa yang zahir,apa yang buruk dan apa yang baik, apa yang dicari,apa yang mustahil…. Aku tidak berjaya merobek dinding yang menghalang aku ini..selamanya aku sentiasa dibelenggu, aku kerap dipermain dari segi emosi,dan nurani aku tidak mampu menenangkan aku, tidak mampu menahan aku,tidak berupaya membimbing aku…tapi yang pasti,ia berjaya membunuh aku…
Perasaan aku, bukan satu mainan kosong, bukan satu anekdot yang tiba-tiba hadir, bukan satu serangan tidak berpeluru, bukan satu penglihatan tanpa pancaindera,bukan satu luahan tanpa suara, dan bukan juga pengakhiran untuk satu kesudahan…. Perasaan aku itu bukan sejahat dan sekejam  yang digembar-gemburkan…perasaan aku minta untuk difahami,ia minta untuk didengari,ia minta untuk dikasihi, ia minta untuk dikasihani….perasaan itu menjadi sebagaimana itu kerana tembok itu menulikan segala-gala yang perasaan itu ingin luahkan….IA TERPERANGKAP KEJAM!
Perasaan aku itu perlukan ketenangan….perasaan itu sudah penat….. perasaan itu tidak minta apa-apa….cukuplah sekadar perasaan itu tahu,bahawa disekelilingnya,masih ada yang mengetahui kewujudannya

maafkan aku...aku memang tak layak menjadi kekasih,mahupun kawan kepada kamu semua

No comments:

Post a Comment