17 June 2012

metafora



"THE MORE YOU FEEL YOU WALK, THE MORE YOU FEEL THE WIND BLOWS... THE EMPTINESS THAT FEELS, WILL BECOME YOUR SORROW... THE BEGINNING OF THE END, AS IT WRITTEN TODAY,NOT TOMORROW... THE DAY SHALL NEVER COMES, BEFORE YOU WILL EVER KNOW... THE SOUND OF TRUTH, WILL PREVAIL, THE ROAD YOU WILL GO...."

Ayat penuh seribu makna...semasa ayat ini terungkil keluar dari jari jemari aku,aku sibuk menerawang ke ruang dimensi yang berbeza...aku cuma membiarkan jari jemari aku minitip tanpa sebarang tujuan... apabila aku berada dalam keadaan tertekan,dan hilang arah serta punca,aku cuba untuk lari dari situasi...aku bukan sebegitu gagah untuk menghalang sesuatu perkara terjadi,dan aku sememangnya lemah dalam perkara membabitkan hati dan emosi...

aku menyedari bahawa aku tak se 'rebel' yang aku sangka... mencintai dan bercinta adalah dua perkara yang berbeza...kene faham tu betul2...

sekarang,ayat tu masih lagi terpampang nun di atas blog aku...memang aku takkan buang, sebab tu adalah semangat aku...semangat aku untuk meneruskan hidup dengan konflik dalaman aku yang takkan berkesudahan...penyudahnya,di tepi tambak johor la tempat aku merenung jauh tanpa sempadan...

-aku masih suka termenung lagi,sebab dengan termenung,aku banyak bermonolog dengan diri aku sendiri,dan menilai setiap apa yang aku dah buat...tapi yang problemnya bila termenung,memori lama tu memang datang tanpa diundang...so bermelankolik lah aku sampai la langit dah gelap,azan maghrib berkumandang-


aku takkan dapat memiliki segala kehendak aku sendiri
-alfiesyahril-

No comments:

Post a Comment