10 August 2011

ekspresi...perasaan

kita biase bermain dengan perasaan sendiri... kadang2,kita layankan saje perasaan tu, sebab jika diikutkan sangat dengan perasaan,kadang2 makan diri sendiri jugak... bila menulis, aku selalu menggambarkan sesuatu yang bermain di fikiran aku, dan aku cuba terjemahkan ke dalam bentuk tulisan, dengan harapan aku boleh kongsikan bersama dengan kau orang, tapi setakat ini, aku masih perasan yang aku banyak bermonolog daripada berdialog.... mungkin apa yang tersirat itu adalah untuk aku, dan mungkin masa kan tiba untuk yang lain menerima dan memahami apa yang ingin aku perkatakan, dengan erti kata lain...menjadi seperti apa yang aku alami...

perasaan?...layan.....


dulu...aku bukan lebih kepada seorang penulis, dulu aku lebih kepada seorang pengkritik membabi buta, meluahkan sesuatu melalui ekspresi terhadap persekitaran dan tak lari juga, individu tertentu.... mungkin sekarang masih sedemikian rupa, tapi mungkin tidak seekstrim dahulu.... setelah media penulisan ini menjadi satu madah baru bagi aku mengekspresi segalanya... tapi sejak kebelakangan ni, masa menjadi penghalang segalanya...apabila aku tidak bisa mencoret,dan menerawang jauh untuk diinterpretasikan dalam bentuk penulisan, lalu aku mula hanyut kembali dibuai perasaan....aku masih melayan jiwa seperti dahulu... jangan mudah tertipu dengan senyuman di bibir aku, kerana aku tahu ,aku bisa menggambarkan sejuta wajah untuk menutup rupaku yang satu....

aku rasa, aku rasa apa yang aku rasa....



sebatang pena untuk berimaginasi
-alfiesyahril-


2 comments: