06 June 2011

rungutan semasa

"welcome to where time stand stills,no one lives but no one will"... terngiang bait lagu metallica tu di kepala aku, tatkala kepulan asap rokok membentuk satu gumpalan awan di atas kepalaku.... kepala aku semak, atas kepala pulak mcm pukimak.... kalaulah satu perkara tu dapat dikekalkan,nape perlu ianya dihancurkan, dengan alasan pembangunan? memang semak aku pikir pasal perkara tu....semakin banyak peninggalan jati diri kita terhakis, aku ingat tak lama lagi melayu hanya tinggal pada nama je, waima nama pun sekarang ramai dah berkiblatkan negara mat salleh yang tak kite tau mane asalnye dapat name salleh tu..... makan toksah cite la, halal haram aku tgk mcm lekat kat tag je, bile majlis fatwa dah declare sesuatu tu haram, so automatikla haram, pasal mereka lebih arif, tapi kat sini aku tgk kopitiam yang majlis agama pun masih tak luluskan sijil halal dia pun, ramai je melayu yang makan minum kat situ...macam yakin benar dgn produk2 tu....pergh! aku rase aku punye tanggungjawab pada dunia sekarang ni dah makin besar, bukan bodo2 lagi ni....

cakap aku nak hebat, padahal awal2 post dah lagu metallica, ape da, hahahaha! mengata dulang paku serpih, mengata orag, gua yang lebih


hahahahaha! aku gelak lagi

No comments:

Post a Comment