30 December 2010

kau tahu....

aku duduk di bangku, aku tatap tanganku....kugerakkan jari jemariku....ku teliti garis2 halus di tanganku, sambil jariku ku gerakkan...

          angin bertiup sepoi2 bahasa, terasa kenyamanan dan kesegaran menyusup ke dalam rongga....aman,tenang dan berseni.....aku mendongak ke langit, sinaran matahari itu sungguh menyilaukan fana mataku melihat....lalu jariku yang ku gerakkan tadi,ku angkat ke langit,meneduh mukaku dari pancaran sang suria....membiaskan silau, supaya mataku tidak terkebil2 menahan silau mentari....

jariku bergerak2 lagi, aku tahu....bahawa Kau tahu...



berdialog dengan alam
-alfiesyahril-

5 comments:

  1. aku tahu kalian semua tak paham entry ni kan? heheh! ni entri paling 'dark' aku pernah buat, kalau kau orang perhalusi betul2,memang kau orang akan paham

    ReplyDelete
  2. segala yang dilangitdan di bumi adalah di bawah kursi yang satu....

    ReplyDelete