31 May 2010

malang tidak berbau wangi...

alhamdulillah,aku selamat sampai dari lepas,setelah melepak di rumah sempena cuti hari wesak ,ni jelah peluang untuk aku balik rumah,kalau setakat cuti 2 3 hari,malas pulak aku nak balik ni,buat penat je balik cuti sekejap2 (walaupun bukan aku yang drive,aku naik dgn bapak aku jugak,hahaha!) tapi yang bikin suwey ckit ni,pasal on the way balik,boleh pulak cover rantai aku tercabut tgh2 highway tu,nasib baik tak berselirat dgn rantai,kalau tak,tibe2 je aku buat free show wikang kat tgh2 jalan tu,...aku pun signal kiri,lepak tepi jalan jap,tgk rantai aku,...'aisehmen,nak balik camne ni,dah la gua punye moto takde basket,box pulak tak bawak' getus aku dalam hati, cewah! sorg brader lalu,benti n tanye aku
' apasal brader,ade problem ke?'
' takde pape brader,small matter je ni,terima kasih la brader,takdehal punye' kate aku untuk menerangkan keadaan

brader tu pun blah lepas tanye aku,hmmm... budi bahasa tu ada lagi dalam masyarakat di bandar ni, rupenya aku silap, melabelkan mereka sebagai sombong n selfish,tapi rupenye aku ni yang terlebih 'town' daripada diorg, hehehe! satu pengajaran baru buat aku,... lepas tu,nak taknak aku pegang la cover rantai tu sampai pos juki kat UPM, skrg ni baru selesai bukak cover tu,dah jadi rompong dah moto aku,nampak kosong la pulak... hmmm,ape nak buat,malang tu tak berbau...tangan aku je yang berbau spoket dgn minyak hitam

esok ni nak kene cari cover rantai plastik la pulak,hehehe!

midin,memang betul la kata ko, malang tu memang tak berbau wangi,hehehe!


spoket karat
-alfiesyahril-

2 comments: