20 March 2010

teringat aku filem zaman kecik dulu...

aku baru lepas tgk cite the neverending story,tahun 1984 punye cite...alah,yang ada anjing terbang nama falkor,kat tempat nama fantasia,dengan hero nama atreyu.kalau kau orang ingat la...sume tu mengimbau kenangan masa aku kecik2 dulu...nostalgia tu beb. memang betol2 berfantasi time tgk cite tu,fikiran ni menerawang entah ke mana hala tuju pun aku tak tahu,hahaha!

point kat sini yang aku nak cite bukan ape,cume aku nak mengimbau kembali seronoknya zaman kanak-kanak bagi mereka yang seusia dengan aku ni, dulu macam2 cite yang berfantasi je kita tengok,lepas tu kita pun mengandaikan kita sendiri berada dalam cerita tu, imaginasi kita mencapai satu tahap yang mana ibu bapa kita sendiri pun tak terjangkau dek akal fikiran mereka, jadi aku tak hairan mereka yang seusia dengan aku ni,masa time kecik2 dulu,berangan jadi atromen lah, buat ran atas pokok,main kapal atas buaian,sebab imaginasi kita ni tinggi,cite2 dahulu banyak mempengaruhi kita,dan hasilnya sekarang ni,kita pun masih berfantasi lagi dalam membuat keputusan,tapi tu bab lain la,aku tak nak kupas sangat,pasal aku cite tentang filem kan?

jadi yang pasti,aku sentiasa terkenang zaman kecik aku dulu,hari sabtu pagi dah tercongok depan tv nak tgk kartun, dan cite2 seperti the cave of golden roses,the adventure of baron munchausen,the wizard of oz akan sentiasa aku ingat,heheh, tu sume nostalgic value tu beb



kalaulah aku dapat jadi bastian tu... (dululah,time kecik)


do what you wish
-alfiesyahril-

2 comments:

  1. ko tgk "the cave of golden roses" gak? kewl~ hahaha... tomatoman dgn dash yang kuro tgk x?? hehehe... btw, mne ko dpt neverending story tuh..aku mahu! o..dgn cite sounds of music..pnt carik~

    ReplyDelete
  2. hehehe1moktar yg download, cite the soundof music tu menarik gak,tu lagi classic,tapi kalo nak kene download dulu la,hehe

    ReplyDelete