20 January 2010

sebelum lena diulit mimpi :part 1

ape perkare yang ko penah sesalkan ?

-pebende ko tanye aku ni?

ye lah,kite hidup kat dunia ni bukan sehari 2,tapi dah lame la jugak,walaupun kite ni tak hidup dari zaman jepun nu dulu,tapi banyak jugak pandangan dan pengalaman yang kite pernah lalui,betol tak?

-betol jugak ape ko tanye aku tu,hmmm....rasenye byk jugak perkara yang kalau boleh,aku nak putar balik masa,dan ulangi semula masa-masa tu

ko ni apehal,aku tanye lain,lain pulak yang ko jawab

-mampos la,aku nak bercerite ni,ko nak dengar ke tak?

ok2,hehehe! sori la geng, aku ckp sikit pun nak marah, tak rock la

-rock tak rock,papehal pun, aku ingat aku nak kembali ke zaman sekolah menengah aku dulu, zaman kat mane aku sentiasa dipenuhi dengan sifat ingin tahu, dengan tujuan hidup hanyalah satu ;bergembira. zaman tu aku kenal semua benda....

chop2,ko kenal semua benda?

-ish die ni! aku tak habis cakap ko dah menyampuk,hambik kao! ( sambil menyiku kepale membernye)

adeh! sakit la bodo (si member tu mengaduh kesakitan,hehehe) {ni tambah je ni,takde pun dlm skrip}

-semua perkara,namun tak semua jugaklah,ape yang terjadi pada zaman tu,kire aku dah ade serba sedikit la pengalaman, time skolah dulu, bile start habis PMR, dah start buat pasal,aku ingat lagi aku dgn member2 aku kene tangkap dengan ustaz pasal escape ceramah agama kat surau,tapi time tu memang best la,sebab kene ramai2,hahaha!time form 4 aku dah kenal lompat pagar, isap rokok dgn raging budak2 junior, form 5 pulak aku kene buang skolah time bulan 6,memang sedih sangat la time tu

apsal ko sedih?

-dah kene buang skolah,takkan aku nak buat parti ulangtahun sambil ketawa sakan kot? sekeh kepale tu karang baru tau....ye lah beb,mane tak sedih,mak aku siap cakap dgn aku lagi ' napelah mase ko kecik2 dulu aku tak pijak je sampai mati,kalau aku tau besar2 nak jadi macam ni ", time tu aku rase sedih yang amat sangat,..ye lah,mak aku cakap mcm tu kat aku,mak aku sendiri....tapi sedikit sebanyak, hikmah yang aku dapat dari pengalaman tu yang mengajar aku berhati-hati pada masa sekarang,di samping aku tak mudah terpengaruh dengan keasyikan yang terpampang kat depan mate aku...

tapi sekarang ni,aku tgk ko dah boleh survive, n ko pun sekarang dah boleh berdikari sendiri kan?

-aku masih mencari lagi beb, aku masih nak kenal diri aku,setakat ni alhamdulillah jalan yang aku pilih ni masih belum banyak likunya,tapi aku tak boleh terus selesa dengan keadaan skarg,sebab apa yang menanti di hadapan tak sape yang tau....wei,aku ngantok la,tido la geng,esk ko nak kene kejut aku lagi ni,karang alamatnye punch out merah le aku

jom la tido,hehehe! sebelum tu,ko tak cakap pun ape yang ko nak ubah pasal masa....

-wei dah la tu!!!!


(next time kite sambung lagi)

1 comment:

  1. boleh tak nak ubah masa tu jugak........? boleh tak? kenapa tak boleh ek..?

    ReplyDelete