13 October 2016

sembang kosong sembang tak nak jatuh sembang kepala butoh

aku masih dalam proses menyesuaikan diri dengan situasi di persekitaran baru ,berubah sedikit lanskap walaupun masih berada dalam jabatan yang sama,cuma intipati tugasan tersebut sedikit berbeza.

sambil mencari-cari input baru yang ingin dicanangkan bagi menerobos hala tuju buntu kerja aku ni, aku melayan laman facebook, terutamanya game terbaik pernah dicipta iaitu candy crush yang pernah popular satu masa dahulu... masa popular dulu aku acah2 rebel,xnk main,konon tak nak dianggap sellout la, bila dh out of date baru nk main... konon2 follower true... nak menunjukkan rebelliousnya aku dengan tidak mahu menelusuri arus perdana seiring dengan manusia lain.

sambil2 tu jugak la,aku suka jugak tengok post2 org ni, pelbagai jenis...ada yang up diri sendiri,berkongsi kegembiraan bersama keluarga, bersembang politik, up video bukan2, post pasal agenda yahudi pejadah ape entah, post2 islamik, review post lama dan bermacam2 lagi lah...tak kesah lah, laman untuk berinteraksi secara sosial, walaupun aku ingat perubahan post2 tu seiring dengan peningkatan usia pengguna asalnya. seronok la baca2, cuma kadang2 tu ada sesetengah post yang aku anggap tak patut pun ade jugak...sesetengah post yang bagi aku jenis yang ditulis oleh orang yg ignorance...yang berasa pandai tapi bongok...yang berasa betul tapi tidak, yang berasa tepat tapi samar2...

nak bercerita pasal sesuatu masalah,dan nak beri pandangan tu tak salah, tapi pastikan kau dah perhalusi setiap apa yang kau nak tulis, kene ingat,laman sosial ni ada macam2 org,takut ada yang terasa hati, tapi macam aku x kesahlah, aku memang suka sakitkan hati orang, dan tumpuan aku adalah kepada mamat2 dan minah2 ignorance ni lah.. 

aku bagi contoh, xdelah contoh sangat,ni memang jadi...bercerita pasal kesusahan orang yang nk buat pembayaran pinjaman ptptn, lepas tu komen sembang pelir ckp masa ptptn dtg bg janji manis la,student tertipu la, patut jgn buat la...wei celake, mase dia orang buat tu, dia orang dh tau dh pinjaman tu mmg akan menyusahkan,memang masa bayar akan sakit tapi kenapa dia pinjam? kenape? why ? why? sebab masalah kewangan la gampang! bukan semua orang masuk universiti tu orang kaya, bukan semua yg masuk tu mak ayahnya berjentera jenama luar negara, ada sesetengah dihantar naik kenderaan awam, kadang2 terpaksa pinjam duit sedara mare nk masuk ke menara gading.  lagi satu, latar belakang kau yang serba serbi lengkap tu yang membuatkan orang lagi skeptikal dgn kau, kau orang senang,lepas tu nk suruh orang susah x payah pinjam ptptn, madefaker pejadah ape nye...kau tak rasa situasi tu, tapi kau pandai2 bercerita macam apa yang kau buat tu betul. kau dalam masa yang sama mewujudkan satu emosi yang sangat bangsat dalam diri org yang terkesan dengan komen naif kau tu.

pergh, padu...aku nak start lagi satu spesies

golongan feminist fuckhead...yeah! buat kau orang yang xtau, feminist ni adalah golongan perempuan yang berasa apa yang perempuan buat adalah terbaik,dan perempuan boleh overdo lelaki dalam segala bidang...wei makcik , dah2 lah nk tunjuk girl power tu, dah ada anak dh pun, dah x cool la benda ni,budak2 baru nak up dengan budak wicet je nk pride sangat benda mengarut ni.zaman kita nak hip tu dah berlalu. aku bukan nak menenggelamkan kemampuan wanita,tapi bagi aku,lelaki dan wanita dicipta untuk saling melengkapi, jadi setiap individu ada keistimewaan tersendiri. aku x pernah nafikan kekuatan dan keupayaan seorang wanita, wanita ni insan yang hebat, mak aku,isteri aku,tanpa mereka aku tak boleh survive sewenang wenangnya. tapi bagi menegakkan kekuatan seorang wanita dengan menyerlahkan kekurangan seorang lelaki,itu adalah tindakan seorang yang hipokrit... selesbian mana pun seorang pengkid,akhirnya masih menggunakan dildo untuk memuaskan nafsu, dan menyerlahkan kekurangan seorang lelaki,terutamanya suami sendiri aku ingat sesuatu tindakan yang tak bermoral, bangang x hormat suami ke ape...

setakat ni aku review dua jenis musibat ni lah, sebab ni latest encounter aku, jadi aku masih ingat dengan jelas...aku seronok sebenarnye, sebab jenis 2 madefaker ni aku suke test, aku saje post2 pasal kehebatan wanita, jadi aku tgk likers ni biase golongan2 feminist ni la, dah boleh agak dh bile tgk jenis post dan likers dia siapa, saje je aku post...bagi diorg up sikit sebab bila lelaki post pasal memuji kehebatan wanita, mereka ni banggalah, tapi bila aku post lagu emperor dgn immortal xde pulak dia orang ni nak like, hahaha. tapi dia orang kene ingat, post aku indirectly cover semua, gender ni tak subjektif mana pun, mangkuk2 ni la yg buat sesuatu tu jadi masalah,padahal takde ape pun. dan pada yang tak berpijak di bumi nyata tu, tak payah sibuk2 hal orang, settle hal kau sendiri dulu...beauty,hardship,anything la are in the eye of the beholder. setiap orang situasi dia berbeza, toksah sembang kau tau perit hidup orang susah bila kau sedari kecil dihayun buaian emas.

lama aku tak tulis panjang ni, kalau kau dah baca sampai sini,tahniah la,kau orang berjaya disewelkan oleh sihir aku... kepada yang tak baca habis, fuck you, sebab aku tau kau orang tak baca sampai sini (tapi biase kau orang mesti skip sampai part last ni,jadi fuck you lagi sekali untuk kau orang,hahaha)


EYE HATE YEW
-alfiesyahril-








No comments:

Post a Comment