17 October 2016

pacuan 4 roda kecil berjenama TAMIYA

15 Oktober 2016

aku dok melayan adik aku,idi yang datang ke kolumpo untuk lapor diri keje di kilang proton di shah alam, jadi disebabkan idi ni dah bosan ,hari sabtu dia ajak aku menjalankan sesuatu aktiviti, dan lantas kepala aku mendapat idea secara spontan tanpa ragu2 : bermain tamiya!

aku pun bwk la sekali sidekick aku bermain sama, sape lagi kalau bukan si ammaringgo! dia baru nk lena tido,aku dah angkat dukung bwk sekali.jadi semasa dia mamai dalam kereta,dia masih taktau lagu hujung pangkal aku dan pak ngahnye nak ke mana.

ammar launch sendiri kete, pemain termuda


setibanya di sacc mall,shah alam, dan setibanya dia di DYS, memang si ammar ni seronok bukan kepalang lah, sebab dia memang suka bermain m4wd ni,mungkin sebab hari2 dia menengok aku membelek kereta2 ni,tu yg timbul minat secara tidak sengaja si ammar ni.sampai di sana,aku dgn idi setting2 kete sambil si ammar ni dah excited sangat dah nk main, last2,aku sumbat bateri dalam kete ,aku bagi di layan track tu,sambil mata aku mengawasi la pergerakan dia.

jadi,dipendekkan cerita,hari tu mmg satu kepuasan kepada ammar tapi tidak bagi aku dan idi,sebab kami nk main semi, kami nk yg challenging,main laju2 ni mmg susah tp thrill tetap pada track yg melompat2 ni,jadi xpe, yg penting esok masih ada...

16 Oktober 2016

kali ni idi dtg rumah lagi dgn si aiman,aiman yg baru habis keje malam,lambat sikit datang pasal nk cover penat habis keja pukul 12,jadi target kami ke tamiya underground...sampai sana,track pendek, semi jgk setting tapi teknikal la...barua,dah la park jauh nk menapak, jadi kami ke lokasi seterusnya,UTC keramat...

sampai sana,aku suruh si aiman ni recce dulu kawasan,last2 hujan mula menitik,aku pun masuk mencari2 jugak. jumpa la kedai tu,tapi tutup....arghhh! hebat dugaan menjadi racer sejati...aku plan ni port last,kalau xde kita g tengok funrace kt tempat semalam. jadi kami terus menuju ke South city plaza...

ammar yang ceria sebab dapat tangkap kete

sampai sana, tgk tempat mmg dh lain la,yelah,berape tahun aku x dtg situ,mmg lain la rupenye...tapi masih hambar seperti biase...setelah pusing2,akhirnya aku sampai ke lokasi track,org duduk sibuk main rc belake,dan ade la dipasang track kt belah bawah tu,speed.. (babi,track serupe semalam) last2 kita orang turun la,pegi tgk ape yang patut...mule2 dh xnk main dh,tapi sebab si aiman ni masih tak test kete dia, lalu setelah bersama mencapai kata sepakat ( xdelah sepakat sangat,pasal eman nk bayar main,kita orang on je la) . jadi kita orang pun main la... boring la,pasal track yang sama mcm semalam,kami nk semi speedddddddd!!!!!!

main punye main,lepas budak cina sorg kene tapau dengan idi,lepas tgk orang main rc,kita orang cadang nk g DYS,tgk event funrace kat sana,jadi semasa perjalanan tu ammar mcm biase la tertido punye. sampai sana ngam2 orang nk main final speed. tapi tengok dia punye laju memang tak tercapai akal la,tu pasal aku xnk main,pasal kete aku tak laju, aku berharap kalau semi speed tu ada can la nk mkn player lain pasal aku ingat setting kete aku stabil nauzubillah la,hahaha!tapi apakan daya,semi speed dah tak trending,layankan je la..

habis tu semua,kami pun balik ke rumah, sambil adik2 aku bersama aku dan ammar mkn manikmati sup tulang di rumah...ending hari yang caya sekali...perghhh!

hari ni idi dah lapor diri di proton,jadi selamat bertugas di tempat baru la idi, skrg semua ada di lembah klang,mmg makin giat la bertamiya kat sini,hahaha!ammar pun makin seronok la pak sedare semua ada dekat2...alhamdulillah

scene ni mmg seronok...bile dikenang semula bermulanya bermain sedari aku sekolah rendah ,terhenti seketika dan hujung 2013 adalah permulaan semula ke kancah penuh keseronokan ni mmg tak terduga langsung...cuma sekarang dah boleh pakai tamiya la,dulu auldey je mampu..tapi mane2 pun seronok dia sama...aku nampak positifnya benda ni bila aku boleh mengeratkan bond antara aku adik beradik,disamping anak aku pun seronok...bagi dia lupe pasal gadjet dan tv yang penuh hipokrasi tu...aku harap hobi ni aku teruskan sampai aku dh tak larat nk pusing suis tamiya tu nanti...

sumeragi rinko
-alfiesyahril-

No comments:

Post a Comment