05 October 2012

never

"never mend a broken pieces,when the piece that shattered bring you so much memories"

"never heal a broken heart, if the broken heart will taught you to be more mature"

"never be ashamed, when your shame will strengthen your dignity"

"never trust anybody,when they seem nobody to you"

.................................................................................

jika satu ungkap perkataan dapat menjelaskan segalanya, kau mungkin bukan seorang yang cukup kuat untuk mengharungi rintangan hidup dunia

jika tiada ayat mahupun pernyataan dapat menjelaskan sekecil-kecil perkara, kau sudah mula mendapat kekuatan untuk melangkah ke depan.

apabila tiada sesuatu perkataan ataupun apa sahaja yang mengganggu benak kau dalam kehidupan, kau sebenarnya seorang yang cukup teguh untuk berdiri di atas kaki sendiri, dan menjalani kehidupan penuh pancaroba ini...


kau dilahirkan bukan untuk menyatakan sebab dan akibat,tapi hidup kau adalah untuk mencari punca kenapa sesuatu sebab dan akibat itu terjadi.

hidup adalah suatu pencarian, sehingga kau mati pun kau takkan cukup masa untuk mencari... mencari keredhaan daripada Illahi.

kau bodoh apabila menyesal dalam kehidupan.....


alfiesyahril

1 comment:

  1. eventually after i read this, i realize one major thing that creates hectic in my life...
    I mended my broken pieces. i look at my past, i'm sad and i'm scared that it would be my future. i'm sorry for u to have the mended, broken pieces. most of all thank you, i know you put a lot of strength just to pull me over. and today i realized, why i never hear u saying, "menyesal" over your tough decision. because you're a great person.
    muirn beatha dan.

    ReplyDelete