16 August 2012

differ

jangan mengimpikan sebuah syurga,jika perilaku kamu lebih kepada memuja neraka...

sebuah pengucapan daripada mulut bukan sekadar hanya kata-kata untuk bermain sandiwara,tapi apabila lahir dari hati yang tulus,kelak boleh menggoncang dunia... aku bermain dengan kata-kata, tapi sendiri aku masih diawangan mencari anekdot yang tertitip pada kata-kata itu...

bila disingkap sejarah,aku tidak pandai mengolah dan menterjemah,aku hanya melaksanakan dan menanti keputusan...tetapi setelah kita berlalu dengan arus kehidupan,segala genap getir pengalaman akan kita peroleh tanpa diminta... daripada situ aku bermain dengan sandiwara kata-kata...

apabila aku ingin menyatakan keikhlasan,mereka berkata aku cuma berhujah kosong tanpa satu-satu isi dan nilai, tapi wajarkah mereka menghakimi apa jua perilaku yang aku serlahkan? mereka sepatutnya memahami,sepatutnya mereka menyelami, mereka perlu mentafsir apa yang diluah....

kadang-kadang,tiada satu pun manusia yang memahami manusia yang lain,mereka berpura-pura untuk berasimilasi,tetapi kejelasan yang amat kebobrokan tu...manusia tetap akan menjadi manusia.... setiapnya adalah berbeda....


keganjilan itu inklusif
-alfiesyahril-

2 comments: