15 July 2010

wanita....dari kaca mata seorang lelaki

banyak kali jugak aku terfikir pasal perkara ni...apa yang ada pada pendapat seorang perempuan tentang seorang lelaki? sebab pandangan bagi kaum perempuan ni aku yakin memang berlainan sekali dengan pandangan kaum lelaki....

so...terdapat beberapa persoalan mengenai apa yang tersirat dalam minda permpuan ni mengenai lelaki, ni semua pendapat aku,jadi aku terbitkan persoalan ini untuk kaum wanita perbetulkan apabila terdapat sebarang cacat celanya...

first skali...apabila lelaki ni mengusik perempuan, adakah perempuan tu jual mahal ataupun memang dia tak suka kat laki tu apabila dia buat donno je...tu persoalan pertama aku, n pendapat aku pulak, perempuan ni mesti suke dalam diam2 tapi malu untuk meluahkan apa yang ada dalam hati mereka,sebab perempuan ni penuh dengan kelembutan dalam setiap geraklakunya...(perempuan only,tidak termasuk pengkid)

secondly....apbila satu group perempuan tengah berborak2, n then sorg lelaki idaman malaya lalu...topik yang dibincangkan mereka adalah?....tu yang masih menjadi misteri, aku sampai sekarang tak paham lagi apa yang dia orang borakkan...sebab dalam pemerhatian aku,lepas si lelaki idaman malaya tu berlalu, mesti mata mereka mengekori langkah lelaki idaman malaya tu, sambil kedengaran la tawa kecil dan usik gurau... tapi ni andaian aku je

thirdly....susah nak tgk kemarahan yang hakiki ni terpacul daripada seorang wanita ni... tapi apabila dia menunjukkan kegarangannya di khalayak ramai,adakah betul dia marah ataupun untuk menutup kelemahannya yang hakiki,iaitu lelaki? still the questions unsolved....

setakat ni,tu yang aku terpikir,sama ada betul atau tak, itu cuma andaian secara serkap jarang yang aku buat...kalo betul,memang best la kirenye aku ni,hahahaha! (up sket!)



more than meet the eye
-alfiesyahril-

11 comments:

  1. aku harap dpt membantu sedikit...hahahaha

    first, kalau lelaki usik perempuan tu, ape yg perlu die buat. perempuan serba salah betul bile kene ngorat dgn lelaki. timbul persoalan dlm otak perempuan, kalau buat xtau mesti kena kata muka xcantik mana dok jual mahal lebih2. kalo layan, mesti dok kene kata gatal merenyamnye la minah seko nih..awak tu bkn la cun mane pon..perasan la tu perasan la tu..

    secondly, kalau ade lelaki idaman malaya lalu depan sekumpulan perempuan yg tengah borak, perempuan akan tertanye2, boleh percaye ke lelaki ni lelaki sejati..skg mcm2 perangai xsenonoh dah masuk dlm jiwa manusia..cewah.

    thirdly, perempuan juge tertanye2 ape lelaki rase kalau kene marah dgn perempuan? tercabarkah ego lelaki? telah termelampaukah perlakuan perempuan ni? tapi selalunye kalau marah pun xade sebab..time tu tgh pms kot :p

    ReplyDelete
  2. aku pon selalu2 tak faham je kat lelaki nih..
    buat mase skrg, yg aku btul2 tak faham
    bile lelaki kata, "i ni jahat. u baik. so kite kawan ajeh ok? kawan baik."
    is that really what he mean?
    ke, pompuan jeh yg suke buat2 tapaham statement di atas?

    ReplyDelete
  3. persoalan tentang seorang wanita..

    nak drop komen serbe sikit kat cini..

    ok..tuk soklan pertama..
    bile lelaki mengusik dikhalayak ramai..
    mestilah si wanita tu tak layan..die pikir lelaki ni nak ngetest je.. nampak cam tak sopan.. dan mesti la si wanita ni malu..
    ~setuju ngan pndapat odah~

    kedua..topik yang di utarakan mestilah kisah lelaki malaya itu..
    oh~encemnye beliau..
    kalo jejaka malaya itu melemparkan senyuman..
    pasti gadis-gadis itu perasan..haha

    ketiga~yang ni no komen.. tak penah lagi..

    sekian~
    Marigold

    ReplyDelete
  4. sebenarnye,mcm aku masih musykil lagi ni...hmmm,sblm aku nak bagi kritika; ;agi kupasan ni, aku nak tanye la, ape yang korang bagi ni tak bias kan? sebab kalau pemahaman tentang pompuan tu lebih tinggi, so lelaki2 ini boleh la di educatedkan dengan info baru yang perlu mereka tahu...susah nak faham bagi kaum yang berlainan gender ni kan?

    ReplyDelete
  5. ish3...kite kene ade kan musyawwarah ni..haha

    ReplyDelete
  6. ye..setuju sgt tu.

    p/s: weh tgk cite duyung aridinata x? hehehe

    ReplyDelete
  7. kene berbincang nih, satu isu yang patut diketengahkan ni rasis, so bile nak berbincang semeja ni.... oddy, cite ape la ko tgk tu,hahaha!

    ReplyDelete
  8. sembang2 sambil makan pasemboq ok gak.. so, bile nak dtg penang? haha..
    btw, sila buka tv9 jam 830mlm senin-kamis. ;p

    ReplyDelete
  9. Let me answer your unsolved questions.

    Firstly, kalau lelaki usik perempuan tu, ape yg perlu die buat? Jawapannya, takyah layan. Kalau nak layan, layan dgn cara yg sama bagi laki tu tersipu malu balik. Baru style. Kalau buat2 malu, lagila galak lelaki terbabit mengusik.

    Secondly, kalau ade lelaki idaman malaya lalu depan sekumpulan perempuan yg tengah borak pastu ape dorg bisikkan kan?

    Jawapannya dorg tgh gossip "sure mamat tu bajet macho kan kite skodeng dia. Jom usha sampai lebam".


    Thirdly, adakah betul perempuan tu marah ataupun untuk menutup kelemahannya yang hakiki,iaitu lelaki?

    Jawapannya, sebab perempuan tu emo dan geram. Maka dia marah secara berdas-das tanpa sebarang segan silu. And oh. Kelemahan hakiki wanita bukan lelaki, tetapi duit. Gucci, Prada, Salvataro Ferragamo. Wuhoooo.

    Kesimpulannya, kalau ada masalah dgn pasangan berlainan jantina, kene luahkan prob tu dgn sama jantina. Kalau tak, peperangan secara maya berlaku.

    Adios

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. pandangan setiap insan memang berbeza....cuma setakat mana kejujuran tu yang masih belum pasti... papehal,layan xpdc la beb!

    ReplyDelete