25 October 2009

predictable but not as we thought

life sesuatu yang tak pasti kan? cakap berdasarkan sesuatu falsafah tak mencerminkan perbuatan seseorang tu kalau perilaku yang ditunjukkan macam sampah. sesiapa pun akan judge seseorang tu melalui first meet melalui luaran,itu adalah sesuatu yang pasti,tapi bukan semua orang yang aku maksudkan sebegitu, certain individu in the community...bagi aku lah,firdt thought itu tak salah,sebab luaran seseorang tu akan menggambarkan serba sedikit mengenai lifestyle dia. tapi cuba kita fikirkan lah, semua orang yang pakai selekeh tu orang yang takde masa depan ke? dan seseorang yang pakai smart,up to date,trendy dgn rambut spiky tu adalah orang yang terpelajar dan mempunyai attitude yang baik? i dont think so, it depends on the individu itself... memerhatikan sekeliling ni menarik,sambil2 kite dpt tgk perangai orang,and at the same time we can appreciate what Allah have give us...AKAL FIKIRAN... akal yang kita gunakan untuk menilai baik buruk sesuatu perkara...pandangan setiap insan itu adalah berbeza,itu aku akui,and siapalah kita untuk menilai seseorang itu,itu bukan hak kita dan bukan kuasa kita...tapi apa yang aku maksudkan di sini adalah,kita lihat seseorang itu,dan cuba bandingkan dengan diri kita,dan cuba perbaik kelemahan yang ada pada diri kita... aku bukan seorang pujangga,jauh sekali sasterawan negara,namun setiap kata bicara aku ni ada maknanya...sesetengah orang mungkin akan fikir aku cuma pandai menulis,tapi tak ada sebarang hasil pun, tapi itulah aku, sambil aku menulis dan mencoret,aku cuba ubah diri aku ke tahap yang lebih baik, sesuatu yang ingin aku capai iaitu kematangan... usia makin meningkat,dan banyak lagi cabaran yang menanti di hari depan , dua dasawarsa dah berlalu dalam hidup aku, tapi pada masa hadapan, hanya Allah yang tahu... sama-sama kita cuba menghadapinya..assalamualaikum

hidup ini sesuatu yang sukar dijangka kan beb?heheh!

symphony of destruction
-alfiesyahril-

2 comments:

  1. wahh. entry sgt serius siot :p
    chopp. dasawarsa tu ape? hebat gile vocab ko

    ReplyDelete
  2. dasawarsa tu sama mcm dekad,2 dasawarsa sama dgn 20 thn,hehe!

    ReplyDelete