26 September 2009

....still running with the wind

tengok gambar kat atas sure kau orang tak kenal punye,tapi gaya2 mcm aku tu ade la sikit...kat atas ni adalah gambar ayah aku,en. ahmad bin sudin,gambar ni dalam sekitar tahun 78-80 la kot,tu pun aku agak2 je...abah aku dengan muzik memang dekat,kalau nak diceritakan memang panjang jugak yang nak ditulis,tapi aku cuba singkatkan sikit la untuk tatapan kau orang kat sini...abah aku main muzik sejak dari kampung,backup artis sejak dari form three lagi,n dah merata tempat die pergi bermain muzik,instrumen yang ayah aku minat adalah dram,seperti gambar di atas,ayah aku boleh bermain gitar,n alat2 muzik yang len....

sebabnye aku post story ni bukan sangat pasal ayah aku,tapi ape yang ayah aku katekan pasal muzik tu sendiri...bagi aku kate2 ayah aku ada relevan dengan ape yang aku lakukan buat masa sekarang ni...

"main gitar setakat tau kord major je,tak payah mimpi nak main muzik"

"abah dah main muzik merate dah,sampai ke johor dengan utara pun pernah,tapi lepas abah kawen dengan mak kamu tu,abah terus berhenti main muzik ni,bagi abah,masa depan dalam bidang seni ni susah,belum tentu lagi terjamin...."

ayat2 yang sentiasa aku ingat,walaupun dah lama ayah aku sebutkan pasal hal ni, bila difikir balik,betol jugak ape ayah aku cakap tu...sekjarang ni berduyun manusia bermain muzik,boleh kate dalam seminggu tu,ade je GIG yang berlangsung di sekitar negara ni,tu pun kebanyakan nak main GIG pun susah,yang melepak jamming di studio usah dikata la...n stakat ni pemuzik yang betol2 berjaya belum aku jumpa lagi secara sahih,minta maaf aku cakap kalau ape yang aku tulis ni menyinggung sesetengah pihak tapi aku perasan ape yang berlaku,bile show takde,ape nak makan?takkan pasir kot? aku pun menasihati diri aku sendiri jugak,atas ape yang berlaku,sebab aku pun main muzik jugak,tapi atas dasar suka-suki je la,hahaha! papehal pun, abah aku sentiasa sebagai role model aku dalam menempuhi liku2 hidup....

tabahkan hatiku Ya Allah...


hero of the day
-alfiesyahril-

1 comment:

  1. wah..nice post...
    weh...
    apesal baek sgt ko skrg??
    sejak ader awek??haha

    ReplyDelete